top of page
Writer's pictureScarlet

BISU

Updated: Jun 2, 2022




Sunyi dunia, Hanya mampu melihat, Tak mampu untuk mendengar.


Menggerakkan mulut untuk berinteraksi, Aku? Dengan tangan aku berkata.


Tapi, Tak semua mengerti, Menganggap aku tidak normal? Yang rapat mula menghindar.


Aku semakin sunyi.


Getaran bunyi melalui speaker, Aku rasakan, Rentak demi rentak aku cuba fahamkan.


Mula senyum.


Seorang pria menepuk ku dari belakang, Menggerakkan tangan menanyakan sesuatu, Aku terpana, Adakah kita sama?


Berkenal dan menjadi rapat, Rupanya dia boleh bercakap, Tapi berlagak seperti bisu, Kenapa?


Sempurna sifat, Tidak dari percakapan, Hanya lemparkan ikut kemarahan.


'Lebih baik bisu dari yang bercakap.'


6 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page