top of page
Writer's pictureScarlet

ANGIN


Perginya kau, Ketika angin kuat berbisik, Meninggalkan aku keseorangan, Lalu pergi di bawa angin.


Hilang.


Januari dan februari, Aku labelkan kau sebagai angin.

Mendepa tangan, Lalu kau datang, Meniup dan menghembus perlahan.


Rindu.


Uniknya kau, Membuat semua orang terbuai, Tanpa menunjukkan rupa, Kau tunjulkan diri.


Zarah-zarah yang mengalir, Menghidupkan kau, Tanpa sedar, Kau, aku rasakan.


Ingin lebih dekat, Kau hembus kuat di tempat tinggi, Mula lemah di tempat rendah.


Aku menemani sehingga malam, Tapi kau lebih kepada siang.


Memejamkan mata, Meniup membawa jiwa pergi, Dapat terbang ke sana dan kemari.


Aku harap suatu hari, Jiwa ku di bawa sekali.

10 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page