top of page
Writer's pictureScarlet

KENANGAN

Tak tahu nak kata.

Kau di depan mata, Muka yang biasa, Hanya pura-pura.


Apa kau sudah lupa? Mungkin ye.


Memang aku yang salah.


Adakah menyesal?

Atau hanya simpati.


Kejamnya aku, Di saat kau hilang seorang insan, Masa tu juga kau di buang hati.


Mungkin aku tak sedar,

Kau cuba berubah, Tapi hati sudah buta.


Dan kau aku hapuskan.


Akan tetapi..


Berkali-kali kau muncul, Hanya dalam mimpi, Apakah ini?

Mungkin rindu? Atau untuk sedarkan aku.


Maaf aku mungkin tak di terima, Malah tak layak sama sekali.


Aku redha.


Andai kata diputarkan semula masa, Mungkin aku tak perlu kenal kau, Dan kau tak perlu disakiti.


Tapi sudah terlambat.


Orang kata benda da lepas,

Jangan di kenang, Tapi aku hanya menganggap, Kenangan.


Simpan.


Aku harap sangat diri aku mati dalam fikiran kau, Tak usah kau menyiksa diri, Biar aku tanggung kenangan yang kita cipta, Lari dan lenyap selamanya.

23 views0 comments

Recent Posts

See All

Comentários


Post: Blog2_Post
bottom of page