top of page
Writer's pictureScarlet

PENDOSA


Buat sesuatu perkara, Tidak semestinya yang lain teruja, Hanya riak wajah nampak tenang, Bukan pada hati.


Bagi kita itu sudah memadai, Bagi mereka menyusahkan itu adalah 'kita', Aku tersenyum saat di buang, Tidak di terima masyarakat.


Mereka mengkritik dari atas hingga ke bawah, Tanpa tahu sebab disebaliknya, Dosa dan pahala seperti mereka tentukan, Labelkan aku pula sebagai pendosa.


Membawa diri jauh dari sini, Seperti di jatuhkan hukuman buang dari bumi, Dan mengharapkan planet lain terima diri.


Aku akur sebagai pendosa, Layaknya aku sebab tidak boleh puaskan hati mereka, Manusia kini semua dahagakn kesalahan, Kebaikan hanya sebagai hiasan.


Terserlah amukkan mereka bila aku tidak menyokongnya, Lebih memilih fitnah dari kebenaran, Memang layak aku sebagai pendosa, Sebab aku suka kebenaran dan kebaikan, Dari fitnah dan kesalahan.


Itu yang mereka kata aku seorang pendosa.

8 views0 comments

Recent Posts

See All

Bình luận


Post: Blog2_Post
bottom of page